Ejendomsadministration kræver god intern og ekstern kommunikation
ejendomsadministration

Ejendomsadministration kræver god intern og ekstern kommunikation

Når man har at gøre med ejendomsadministration, så kan det – som det er blevet beskrevet andre steder – foregå i alt fra mindre til større skala.

Det kan være et mindre foretagende, som en enkelt ejendomsadministrator tager sig af i sin fritid, eller det er så større, at vedkommende er fuldtidsansat til at tage sig af den slags, hvis der er mange ejendomme at tage sig af.

Er man ude i, at der er flere store bygninger, lad os sige lejlighedskomplekser, der skal varetages, så er der vigtigt, at man har flere ansat til at klare den slags, så en enkelt administrator ikke skal løbe spidsrod fra morgen til aften for at klare alt og løbe sur i det og stresse.

For at det hele så skal forløbes gnidningsfrit, så er det vigtigt, at man har en god kommunikation i afdelingerne her både mellem de forskellige administratorer og dem, der ellers er ansat til at ordne andet forefaldende arbejde eller hyret ind til at klare nogle specifikke opgaver.

Skulle man så være ude i, at man har den samme slags ejendomsadministration fordelt over forskellige afdelinger, så er det vigtigt, at når man arbejder under samme fane, at man har en god ekstern kommunikation med disse afdelinger, så arbejdet foreløber i symbiose med disse, og man kan se, der er en sammenhængskraft i disse.

Det er selvfølgelig vigtigt først og fremmest, at man har styr på sin egen afdeling, og længere oppe skal man så kunne kommunikere med de andre afdelinger, der begår sig under den samme fane, og øverst oppe er der så nok en ledelse og en chef, der sørger for at udstede direktiver til, hvordan dette skal foregå.

Rent lavpraktisk handler det også om, at man skriver til hinanden over mails og ringer med telefon sammen for at høre, hvordan arbejdet går.